Rapportera inlägg

Valt inlägg:

4 Frust...tackar för vänligheten, men det hjälper inte oss. Ty som jag frågade dig, vad/var är alternativen? Nej ingen har sagt att det här blir lätt min gode Ström, om det kan vara till nån ledning ursäkta! Det kommer att bli j-t svårt. Det finns nog inget som kan ersätta oljan, men vilken måsteeller? ersättas, troligen av två skäl. Och då håller inte kolet heller. Kärnkraft, nej tack, och då skulle det behövas 10.000 globalt år 2050 Sverige idag, obs!, en invigd per arbetsdag. Vattenkraft, marginellt se på Kina, regn och dammproblem. Och skall vi bygga ut Niagara och Viktoriafallen, Vindeleälven m.fl.? Så alternativen, nya eller ej är vad vi kan hoppas på...Vindkraft, Danmark idag 20, ingen kärnkraft har planer på 70 vindkraft genom att lagra vätgas tror jag. Solenergi, finns enorma mängder, planer på stora anläggningar i Sahara. Kostnaden är relativ, men visst, och spår i naturen blir det ju...Och kan vi, hinner vi? "Miljövänligt, förnybar energi, kretslopp, återanvändning", ord med viss substans ändå. "Återanvändbara". De gamla begreppen, "tillväxt" m.fl. är mogna för politisk soptipp, för sanering och ev återanvändning. Flower power och hippietiden, visst var det kul, 60-talet en härlig tid på rätt plats, men visst infann sig en hel del baksmälla!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?