Valt inlägg:
#3 Hur man kan förflytta skattepengar miljövänligt måste väl vara med Apostlahästarna, men det kravet har inte MP ställt ännu, eller...
Fö gillar jag din kommenterande penna den är signifikativ med din byline och inbjuder till en avväpnande ton.
Apropå din förståelse, i min kommentar anar jag en viss tuffhet hos miljöpartisterna, men jag anser också att komplexiteten i miljö och klimatdebatterna är deras främsta sköld. Icke adekvata benämningar som t.ex. miljövänligt och viss förnybar energi är några av deras slagord, som vi icke frälsta uppfattar som flummiga. Det finns inga kemikalier som är miljövänliga, de flesta förnybara energier är inte förnybara i den mening att de förnyas i snabbare takt än de förbrukas. Undantagen vattenkraft/vågkraft samt sol och vindkraft är dock knappast nya. Utbyggnad av vattenkraften ligger på tabu-nivå och solens varma strålar tillsammans med danska vindmöllor klarar inte ensamma våra energi-behov. Hur var det nu med Flower-Power och Hippie-rörelsen, dom fann inte sanningen men dom hade djävligt kul och vissa kunde försörja sig på fenomenet, dock icke på statsfinansierade pengar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?