Valt inlägg:
Du är förmodligen en tuff miljöpartist. Det måste man vara om man skall driva en "Grön realpolitik". Koldioxid genererar idag den största enskilda inkomstkällan förutom skatt på arbete. Förra året fick staten in 60 250Mkrifrån alla typer av bil och bilåkande.
Jag kan också vara visionär ibland, oftast då jag tagit ett glas, men aldrig har då visonen bestått i att jag skulle få en elbil som inte skulle beskattas lika hårt i framtiden som dagen bilism uthärdar. Hederlighet och realpolitik går inte ihop. Om ni miljöpartister skulle lägga visionerna åt sidan och i stället uttrycka er trovärdigt - skulle en tänkbar slogan vara: "Vi vill förändra genom att beskatta svenska folket ytterligare, innan oljan och skatteintäkterna tar slut". Pröva den till årets val, svenska folket är inte vana vid ärliga utspel av politiker. Skulle sen jordens temperatur fortsätta att öka utan koldioxiden, så är inte jag den som kan ge er råd hur ni skall kompensera skatter eller rättfärdiga era påståenden visoner.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?