Valt inlägg:
Jag tror nog att vi kan vara eniga i stora stycken, Tage. Min avsikt var inte att hävda att bilden av Malmö är helt felaktig men väl, som Du skriver, grovt överdriven. Samt, framför allt, att de enkla lösningar man kan hitta vid ett köksbord i Sölvesborg eller Karlskarona sannolikt inte är de effektivaste.
Om vi fått ett gangstervälde i Sverige måste lagstiftaren och myndigheteerna förhålla sig till detta. Oavsett om kittet mellan de kriminella är ett påstått motorcykelintresse, fotboll, att återerövra gator eller etnicitet. Att, som en del, tro att vi är åter på Jans och Anitas Sevedsplan Förresten en underbar bild, Jan! så snart vi kastat ut alla Muslimer eller Jugoslaver eller någon annan grupp är ju mer än naivt.
För säkerhets skull vill jag betona att jag utmärkt ser att Du inte alls föreslagit någon sådan lösning, detta är skvivet bara som en kompletterande förklaring till artikeln.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?