Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Men hallå, Leif-Arne, det är väl inte finnar eller norrmän som är de stora problembarnen i stan? Skilj på vilka som är flest utifrånkommande och de som ställer till störst problem och därmed kostar samhället mest! Se också på flest bidragstagare etc etc! Jag har aldrig hört talas om finska/norska kaninmän och deras beskyddarorganisationer - det kanske artikelskribenten kan upplysa mer om. Och ni alla som är så kunniga och bevandrade ge mig ett svar på frågan: Varför är det förbjudet att ta upp den samlade utgiftsposten för invandringen? Ja, den samlade! Vad det hela kostar samhället varje år. Man hitta siffrorna lite här och var bland offentliga skrifter på nätet - i t ex riksbudgetar, hos migverket och i de enskilda kommunernas ekonomiska redogörelser i de senare kan man t ex se hur stor del som kommer urinvånare resp nykomna till del - det kan vara fördelningen 30/70. Det finns också andra ställen där man kan se hur det slösas med skattemedel via regeringskansliet ... på hotell, förnöjelser som bio och krogar ... och det är inga småsummor. En intressant sajt är också riksrevisionens där man kan läsa om klander och påpekanden som visar på korruption när ingen bevakar och ser på. Men de samlade utgifterna vill ingen sammanställa och visa upp offentligt. Min andra fråga blir därför: VARFÖR?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?