Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag känner igen din situation, när jag var kring 30 så pluggade jag Internationell ekonomi I Karlstad, det sista året så dubblerade jag eftersom jag oroades av studielånet som växte. Samtidigt så hade jag två jobb och hade två barn hemma i Arvika. Det gick tungt sista året, pluggade mest hemma så att kottarna inte skulle behöva vara längre än nödvåndigt på dagis eller fritids, jobba kvällar efter hustrun kommit hem. När jag skulle gå det sista året och avsluta med en magister i ek. och en kandidat i systemvetenskap så blev jag erbjuden ett jobb som administrativ chef på hemma plan. Det var nog min räddning, först när jag kunde gå ner i tempo så insåg jag hur trött jag egentligen var. Det är även viktigt att hitta sina metoder för att komma i frid med sig själv, för min del så missar jag sällan ett träningspass, att springa i vacker miljö eller paddla får mig i harmoni. Jag unnar mig även en stund med ett musikinstrument, det ger även ett lugn. Metod spelar nog inte så stor roll, hustrun tar till yoga, andra mindfullness osv. Bara man hittar sin metod.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?