Valt inlägg:
Det där var en ovanligt DUMT skriven debattartikel, även för att vara skrivet av en miljömupp! Det märks att det är valtider, för då haglar oigenomtänkta påståenden genom luften.
Det svenska skolväsendet är en katastrof, men det började det inte bli under Alliansens styre, det var det långt innan, då vårt land styrdes av en förklädd högerpolitiker med kulmage och glasögon, med benäget stöd från just Miljöpartiet. Snacka om att försöka blanda bort korten!
Att jämföra en burka eller niqab med en keps är löjeväckande, då den snarast är att liknas vid en rånarluva! Jag undrar vad lärarna skulle säga om invandrarkillarna skulle komma till lektionerna med rånarluvor över huvudena?
Så du känner inte till att det finns kvinnor som går klädda i burka? Bor du så långt ute på landet? Kan ingen av dina partikamrater ta med dig in till någon tätort så att du kan ta dig en titt på verkligheten?
De tjejerna som bar niqab i högskolan var inte utsatta för något förtryck som gjorde att de de tvingades till det. Sådana kvinnor tillåts inte att studera över grundskolenivå vilket de är tvingade till enligt lag. De tjejerna som det stod skrivet om i tidningarna bar niqab för att markera gentemot eller provocera sin omgivning. Ett muslimsk försenat pubertetsuppror om du så vill!
Så, Sverige skulle ha fått kritik från FN? Den kritiken skulle jag vilja läsa, för jag är säker på att du inte har återgivet den sanningsenligt!
De som gör det svårt för muslimska kvinnor att skaffa sig högre utbildningar är deras män och manliga släktingar. Det är vidare de som bestämmer att deras kvinnor skall dölja sina ansikten med tygstycken. Att med lagar bekämpa dessa mäns förtryck av sina kvinnor borde vara viktigare än att tyst åse vad de håller på med och ropa ut protester mot lagförslag som skulle kunna hjälpa dessa kvinnor till ett självständigare liv.
"Genusvetenskap" och vidhängande pedagogik är en låtsasvetenskap påhittad av rabiata lesbianer och är inte relevant för någon sunt tänkande människa!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?