Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#31, 32. Tyvärr får jag ingen möjlighet att utläsa din ålder. Inte annat än att du tycks vara över tio år gammal, då blindtarmen togs bort. Jag lever ingen stureplanstillvaro och kan därför inte byta bort den. Även om så kunde jag inte byta liv eftersom jag är tränad för det samhälle jag lever i. --- En siffra som ibland dyker upp i pressen är att för närvarande över 20.000 barn per dag dör i svält eller svältrelaterade sjukdomar. Dessa 20.000 barn plus deras närmaste kanske tycker att det inte kan vara sämre än nu. Vad vet jag? De kanske är glada för att du har det desto bättre. I vilket fall som helst kommer det att finnas nog med "kvarlevor" från vår tid för att man i en eventuell framtid kan komma att undra över hur det kunnat råda en så utbredd misär mitt i all enastående produktion och konsumtion av varor och tjänster som skedde parallellt. En möjlig slutsats man kommer att dra är att något måste ha varit väldigt mycket fel. --- Jag tror att du Banestyrelsen är alldeles för ung för att bottna i människovarats lite djupare vatten. Om du någonsin mognar till kommer du kanske att se hur allt hänger samman på ett sätt som denna egotrippade kultur är helt oförmögen att omfatta. Jag tror att andra materiellt fattigare kulturer före oss stått mycket närmare livet än vi gör här och nu. Därför har de kanske också varit rikare.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?