Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Att försöka klistra in ett excelark blev inte så¨bra, likväl för ett barn var stat och kommuns netto 48 000 kr och för ett barn 2010 78 00. Dubblas kostnaderna i.e. två barn inskrivna som blir det däremot resultatet "negativt" för stat och kommun. Därför kan man se att de är de med ett barn inskrivet, de flesta, som subventionerar kostnaderna för de med mer än ett barn inskrivet. Givet inkomst så flyttas naturligtvis den här brytgränsen. Jag beräknade på en månadslön på 22000 för 2010. Ganska medel m.a.o. Slutligen, visst kan jag ändå ha förståelse för de som hävdar att de som är hemma med sina barn borde få mer stöd, även om argumentet om dagis "subventionering" inte håller. Kom även ihåg att inom EU så har Sverige den efter Irland högsta nativiteten, långt över länder som Tyskland och regioner som Lombardiet var som lägst nere i 1,2 Kvinnor jag mött under min period som konsult för nätverket Municipal Welfare i Italien och Tysklad hävdade att just att bristen på barnomsorg vilket tvingade kvinnor till omöjliga val, i.e. karriär eller barn, var orsak till den låga nativiteten.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?