Valt inlägg:
Hej igen Bo! Jag tror inte vi är speciellt långt ifrån varandra. :- Men du beskriver en lösning med utgångspunkt i detta samhälle som vi lever i idag, och sett ur det perspektivet är det kanske inte så tokigt att sänka skatten för familjer/föräldrar under en period. Problemet som jag ser det är att det inte finns några optimala lösningar INOM ramarna för dagens samhälle, helt enkelt för att ramarna i grunden är fel! ---- Jag har valt att visionera en helt annan värld framför mig och i den värld finns det, för att ta ett exempel, inga skatter, alltså behövs där inga begrepp som "familjebeskattning". Jag har många tankar men ingen heltäckande bild av exakt hur den världen skulle se ut och kan kanske därför framstå som flummig eller som en drömmare, men jag tar mig den friheten. Det finns så mycket rädsla bland människor att vara visionärer, och att våga visionera något HELT ANNAT.---- Hoppas att du förstår vad jag menar utan att se det som kritik mot ditt/ert arbete, för det är det, i sanning, inte. All heder. Linda
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?