Valt inlägg:
Bizon, jag har inget emot dagis, bara överdrifterna. När man är i kompisåldern är snarast efter tre, och en del forskning hävdar att det är en lämpligare ålder för dagis. Och inget emot att kvinnor jobbar. Det är väl en jämställdhetens skyldighet idag, och inte bara en rättighet? Men att familjen ändå måste ha sista ordet. Samhället bör kolla även sig själv och sina institutioner. Har sett en hel del skräckexempel på fältet. Har jobbat både på fritids, samt tog hand om 80 av föräldraförsäkringen, andra gången sa FK. "men så här var väl inte meningen". Och fortfarande går barnbidraget till mamman.
Samt verkat inom mina yngsta barns friskola, stora problem där.
Iaf, vår äldsta började vid tre års ålder, den yngsta vid knappt två, men då hos dagmamma.
Själv gick jag faktiskt i "Kindergarten" från fem, minns det rätt bra, men rymde en gång.
Mina barnbarn som började tidigt på dagis och deras föräldrar har jämt varit sjuka. Ja det var allt, skönt man slipper det faktiskt i min ålder. Och barnbarnen har övertagit gulligheten från mina två tonårsbarn!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?