Valt inlägg:
Bizon, vi är nog överens i det mesta, även om jag ligger mer i en grön mittfåra så finns tanken på ett mer rättvist samhälle även hos mig. Därför vi kanske inte överens här: "Jag är inte orolig för eventuella anknytningsförluster då jag är övertygad om att bra och kärleksfulla föräldrar ger sina barn vad dessa behöver för att även i sin tur bli bra och kärleksfulla - däremot vet jag att det finns barn som inte har det så lyckligt ordnat och som på dagis och skola med god personal får lite av sina behov tillfredsställda."
Dels räcker tiden inte till idag för föräldrar, du har kanske varit konstnär hemma? detta är ju rätt uppenbart att någon timme mellan middag och nattis är för lite, med tanke på allt som skall utföras. Dels förskräcker även spåren när staten tar makten över barnen, och tror den är bättre lämpad. Alla tidigare socskandaler osv. Att vissa barn far illa hemma, eller får för lite kanske just av tidsbrist löses knappast med dagis.
Och nu idag, så lär samhället barnen att de skall lita mer på staten, på institutioner, soc, sammt hysa tvivel om särskilt pappan. Det lär man ut redan i förskolan, och jag kan dessvärre inte ändra mig på den punkten. Även Bris, Räddda baren och andra har här spårat uin i feministfåran. Sedan har vi problemen med skärmsamhälle tsom exploderat på tio år! Mobiler och datorer, soom börjar ta hand om både kärlek och pedagogik...
Och inget dagis före tre års ålder! Samt ropen de skalla, 6-timmars jobb - åt alla!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?