Valt inlägg:
För ett antal år sedan kommer jag ihåg att man bytte tjänster med varandra, det var inte frågan om att ta betalt för utfört arbete utan man gjorde det för att hjälpa sin granne. Sedan började man påtvinga taxichaufförerna att betala skatt för att de antogs ha fått dricks som om varje kund betalade dricks? DÄR NÅGONSTANS började det märkas att Staten försökte suga ut vartenda öre antingen dessa "extrainkomster" existerade eller ej. Jag kommer ihåg att jag läste en artikel om en man som vägrade ta emot bidrag, han bodde någon stans i ödemarken, vart vet jag inte riktift. Vad jag kommer ihåg så beräknade skattemyndigheterna på hur mycket han borde ha KUNNAT tjäna OM han hade haft inkomst. Mannen blevsköntaxerad vill jag minnas. Sedan har vi Astrid Lindgren och Pomporipossa-skatten. 102 av sinna intäkter tror jag hon fick betala. http://www.expressen.se/noje/bocker/1.924415/pomperipossa-i-monismanien
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?