Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja, det finns väl ett pengabegär inom de flesta branscher skulle jag tro. Ingen vill ju jobba gratis kan jag inte tänka mig. Och de som anlitar olika yrkeskategorier är ju ändå myndiga människor med rätt till sina egna val och beslut? Eller ska vi börja omyndigförklara allt ifrån församlingsmedlemmar i Svenska Kyrkan till olyckliga som ringer tarotlinjer? Det stämmer inte med den verklighet jag själv lever i. I Sverige tycker jag inte detta är ett problem överhuvudtaget. Däremot det du tar upp om stening är ju väldigt problematiskt i mina ögon. Jag gjorde ett projektarbete i sociologin om mobbning och jag föredrar nog att vidhålla min åsikt om att det i alla fall tenderar att likna mobbning när man talar nedsättande och ironiskt om och till andra vuxna människor eller rent av gör narr av dem. Vad vissa än anser om människor som fortfarande idag vågar ha en tro så är de flesta ändå vuxna och myndiga. En psykos skiljer sig från en tro/fantasi på så sätt att en psykotisk person ofta får stora problem, både med sig själv och andra i sin förvrängda verklighet. Men visst kan det finnas likheter som är svåra för en icke insatt att klart urskilja som friskt eller sjukt : Men som sagt så tyck och tänk som du vill, en förmån som vi har berikats med i detta land.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?