Valt inlägg:
Jonas: du måste vara väldigt ung? Vi tvångsstreliserade romer här i landet ändå in på 70 talet.Det hände 2 systrar jag kände men de tog båda sina liv efteråt.Jag har åkt runt i östeuropa o i Rumänien har jag sett polisen skjuta in i hopar av kvinnor o barn.Där drivs de från åker till åker i sådana gamla vagnar men tyg över o hö i som man kan se på film i dag.De får inte gå i skolan:de får ingen sjukvård eller ålderaspension.De får inte ta fast arbete.Detta gäller Rumänien i dag.Det har gått 10 år sedan jag var där men utvecklingen har snarast gått baklänges. Vid Europas största frilufstbordell som börjar vid tjeckiska gränsen i Öst Tyskland när man reser över Dresden står sedan de halvnakna flickor överallt mil efter mil där en bil kan stanna.De är deperata.Den lilla staden Teplic är en gigantisk bordell.Många av flickorna är just romer. Judarna fick upprätttelse o i många fall ersättning til slut men zigenarnas utrotande i 3. riket tegs i hjäl o gör det i viss mån ännu.När jag orkar ska jag skriva en artikel om mina möten med romerna i Rumänien:jag fick några väldigt bra bilder oxå innan jag släpades bort i tumultet
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?