Rapportera inlägg

Valt inlägg:

inlägg #58 Nettan999 Och du tycker inte att det är pajkastning att skriva "Vad är det Du inte förstår i det Svenska språket"? Men jag ska förklara en gång till hur jag menar. Om den som enligt dig kallar en dömd brottsling för kriminell och därmed fortfarande enligt dig, kränker denne. Då påstår du med andra ord att vi som använder det ordet också kränker dömda brottslingar. Alltså finns det en anklagelse inbyggd i ditt synsätt. Att det sedan finns oskyldigt dömda hör inte hit, då¨en oskyldigt dömd person naturligtvis inte kan kallas för kriminell, men nu är det så komplicerat här i livet att man inte vet vem som är oskyldigt dömd, visste man det skulle denne förhoppningsvisinte kvar i fängelse. Och förutom det ligger det i sakens natur att vissa brottslingar har en förmåga att förminska eller bagatellisera sina gärningar och därtill oskyldigförklara sig själva. Och du har ingen kommentar till de länkar jag gav dig. Vad tycker du om att BRÅ använder ordet "kriminell", BRÅ borde ju veta?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?