Valt inlägg:
#38 Nettan999 Det var väl det här jag ville landa, att du gör en egen tolkning av ordet och eftersom du kastar ordkunskapen över ända kan du inte heller anklaga någon för missbruk av ordet "kriminell". Det är väl snarare du som gör en annorlunda tolkning. Vad beträffar att fråga kriminella hur de tänker, så är det i mina ögon tämligen betydelselöst efter som dömda brottslingar sitter i fängelse för vad de har gjort och inte för hur de tänker, sen kan man fundera över hur mycket någon som begår brott över huvud taget tänker, snarare är det väl ett tecken på obetänksamhet. Och när det gäller "livsöden" t ex en "besvärlig" barndom eller ungdom med misshandel, förnedring, missbruk o s v, finns det massor med människor som har haft det tufft utan att för den delen hänfalla till kriminalitet. Jag räknar mig själv till den kategorin och det är anledningen till att jag anser att alla ansvarar för sina egna handlingar. Hänger man sig till brott, då får man ta smällen att bli kallad "kriminell" av övriga medborgare, i alla fall så länge man avtjänar sitt straff eller återfaller i brott.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?