Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nettan #13 Jag förstår vad du menar - enkelt uttryck skulle man kunna säga att en människas handlingar kan vara kriminella, men människan i sej själv inte kroppen är ju bara stoft. Samma sak vad gäller "smuts" vars definition egentligen är - materia på fel ställe, subjektivt sett. Däremot kan jag inte hålla med dej då du snackar om "varje människas skyldighet". Ingen varelse kan födas in i skyldigheter - det måste vara var och ens personliga val i huruvida vi vill och kan engagera oss. Sedan säger du något om ansvaret på nätet. Du gör din tolkning vad som gäller för dej - andra har andra preferenser som generellt sett också bör respekteras så vida dessa inte bryter mot de lagar som gäller. En annan sak som ännu inte lagstiftats om är huruvida vi ska straffas eller bedömas efter våra tankar - kan vi föreställa oss ha kriminella tankar så betyder det ju att dessa tankar har ett straffvärde annars vore dom inte kriminella. Nu tolkar nog jag det mer som tankar kring utförandet av kriminella handlingar - och som du vet så är det fullbordad gärning eller tämligen långt gången planering för kriminella handlingar som kan straffas enligt svensk lag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?