Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#12. Bizon. Vi är ute på en farlig väg när vi utser oss som de som har vetorätt på att tycka och att vårt tyckande är det som gäller. Vi har lagar att följa och enligt mig är det precis lika illa att uttala sig godtyckligt i stället för att strikt och korrekt se vad det innebär juridiskt. När vi skriver på olika sociala medier så har vi ett ansvar såsom medmänniska att försöka vara så sakliga som möjligt. Bara för att de etablerade medierna inte följer de pressetiska reglerna behöver ju inte jag följa efter med samma dåliga beteende. Du nämner häxprocesserna. Att ha åsikter som inte är korrekta leder många gånger till häxprocesser, i alla fall till mobbstämning som allt för många godtar utan att försöka ta reda på vart ursprunget kommer ifrån. För i förlängningen kommer utpekandet av s.k. ”kriminella” att innebära att vi tar oss rätten att ha nedlåtande uttalanden och kanske anser oss ha rätt att gå handgripligt till väga BARA FÖR ATT vi anser oss ha rätt att uttala oss icke juridiskt korrekt om någon. ATT UTPEKA MÄNNISKOR SOM KRIMINELLA KAN JÄMSTÄLLAS SOM DAGENS HÄXPROCESS. Det är därför Bizon, som jag reagerar varje gång någon påstår att en grupp är kriminell. Att kriminalvården SKA fungera såsom Du beskriver med advokathjälp etc, är en sak, att det inte alls fungerar är en annan sak. Hur många tror Du får permission egentligen? Hur många tror Du har lägenhet? Du nämner olika organisationer. De är förvisso bra på sätt och vis men det som måste förändras är vår syn på människor att de inte är kriminella utan unika individer med både livserfarenhet och förutsättningar om vi bara ville fokusera på detta. Ordet ”kriminell” är icke juridiskt korrekt och bör heller inte användas i syfte till att trycka ner en person.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?