Valt inlägg:
Inbillar sig någon att med en dylik massyyn så skulle man kunna komma tillrätta med kriminalitet? Österåkers fiasko senare kan ju bero på detta, att hon var en Dr Jekýll och Mr HYde i sin inställning till de intagna männen? Eller en ren paradox, hela detta område rymmer ju många underligheter av psykologisk och social art. Jag säger bara, gudbevare oss för folk med en inställiningen oavsett kön! Och i en så mäktig position!
Det är ändå intressant, så här sa hon också: "Jag kommer från Jämtland. Där är det matriarkatet som gäller". Och så hela raddan med skrytet om sig själv se ovan.
Alltås här har hela feminismen med stor möda arbetat fram detta om att vi lever i ett patriarkat, med överordnade män! Och så kommer tanten här och menar att vi har ett matriarkat! I alla fall i Jämställtland...Och hon är ju inte den enda aparta maktkvinnan därifrån. Winberg, Kristina Persson som ledde arbetet med kvinnomaktsutredningen, den andra landshövdingskan som mutades med älgjakt...Glömde jag nån? Men som sagt, skall man lösa genusproblemen, då måste man titta även på mäns problem med öppet och demokratiskt sinnelag!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?