Valt inlägg:
Kriminalitet är ett av mänsklighetens värsta gissel, inklusive den som utövas av mäktiga personer inom politik och näringsliv. I själva verket hänger allt detta ihopa.
Jag har diskuterat detta med en av våra tidigare mest kända politiker. Men det är ett fenomen som också ger våra politiker legitimitet, "vi skyddar er". Och det handlar om män, men kvinnor är i högsta grad involverade. Både de längst ner, tjuvarna, och de högst upp, politiker och direktörer, saknar inte kvinnligt sällskap. Men saknas det kosing i familjen tjuv, då är det han som skall ordna dem oftast. Mannne blir brottslingen, familjeförsörjaren, den traditionella.
Jag vet vad hon sa, Grünewald, och jag tror inte att hon skulle ha vågat gå ut med sin manssyn när hon var direktör. Möjligen vad det där hon blev sådan, och grundlade sitt uppenbara mansförakt. Inbillar sig någon att en man skulle kläcka ur sig något dylikt om kvinnor?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?