Rapportera inlägg

Valt inlägg:

forts: Jag tycker att det saknas en sådan där drivande "propeller", som får igång ungt folk att vilja och våga satsa än mer! Och därför tycker jag att man ska, förslagsvis mellan 18 och 25 år, få arbeta "svart" i kanske 2 - 3 år. Vitt och skattefritt. Jag tror att de unga också hade lärt sig ekonomi på "kuppen"! De skulle nu kunna SPARA till något större; utbildning, kontantinsats till lägenhet o s v. Det ÄR en drivkraft om något. Jag står för att jag arbetade svart en period i mitt unga liv och jag gjorde det för att det var rättvist. På så sätt köpte jag min första bostadsrätt. Jag använde alltså inte samhällets tjänster. Jag pluggade t o m utan CSN-lån o s v./// Visst kan jag instämma att man ska solidariskt bära kostnad efter börda; att man har någon jäkla empati med sina medmänniskor. Men man ska aldrig u t g å ifrån att någon är ett "offer" i samhället. På så sätt tror jag att många går under. Redan som unga idag. Tyvärr.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?