Valt inlägg:
#24 Detta med vad som är småföretag finns det väl ingen absolut definition på, då jag arbetade mot strukturfonderna den föregående programperioden definierades företag med upp till 50 anställda som småföretag och därmed godkända som mottagare för stöd till kompetensutveckling. Den som saknar anställda kallas ibland för ”microföretagare”. Själv tycker jag att upp till ca 50 anställda är att betrakta som småföretag. Det som inte låter sig göras är att klumpa ihop alla småföretagare till en enda massa som har likartade problem, en del går lysande och andra inte, i första hand beror det på hur stark affärsidén är och konjunktur, i andra hand på omständigheter som regler med mera.// Jag har själv arbetat med att utveckla alternativ inom offentlig sektor, dels som rådgivare dels genom att starta och driva ett kooperativt dagis och driva en friskola.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?