Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#13. Leif-Arne. Allt det där vet jag och det är ju så det ska fungera men det finns fler än ett fall när man inte tar någon som hänsyn till några bestridanden. När det gäller att driva in en fordran privat så är det andra regler som gäller. En privatperson får oftast avslag när det är fråga om att begära kvarstad på de pengar som han har att kräva in vilket i praktiken innebär att den som är skyldig pengar kan skriva över dessa på någon och den som har en fordran får ingen garanti att få några pengar alls. Är det däremot Staten som har en fordran så behövs ingen lång byråkratisk process utan samtliga tillgångar beläggs med kvarstad och har ofta inte ens råd att betala hyran. Att gå till Soc. i ett sådant läge när han haft ganska hög lön innebär att han nekas pengar. Vad det gäller den Grekiska Skattemyndigheten kan jag inte uttala mig om men jag har för mig att de protesterade å det bestämdaste att man inte ville ha samma kontrollsystem som Sverige har. Men jag vill inte påstå att en myndighet som intevill ha totalkontroll över medborgarna är ineffektiva, snarare visar de respekt mot medborgarna. Grekland har inte tidigare haft problem och man borde göra en mer ingående analys innan man går efter vad media skriver.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?