Valt inlägg:
Charlie Weimer skriver bra. Verkar som han har knåpat ihop texten själv, vilket jag inte tror alla politiska skribenter fixar och därför får hjälp av s k spökskrivare. /// Intressant artikel, som också får en att tänka på s-poeten Greiders tidigare utspel om entrepenörer i Newsmill. Greiders tyckte att det fanns både för många sådana och att de flesta av dem var dumma och outbildade män, om jag inte minns fel. /// Ser att Charlie gör kanske samma tankefel som alla andra politiker gör. Ingen vågar annat? Han skriver: "Jag tror dock att jag skulle kunna komma överens med Marita Ulvskog om att många kvinnligt dominerade yrken innebär arbetsförhållanden som traditionellt förknippats med arbetarklassen." SLUT CITAT Varför övht diskutera ett arbete utifrån könsperspektiv på detta l å g a sätt? /// I ett kunskapssamhälle, som vi lär ha gått in i, behöver vi innovatörer. Hur ser det ut på det området? Får forskarna och uppfinnare fly utomlands ännu för högre utbildningar och finansstöd? /// I Sverige finns få utbildningar för hantverk. Vissa försvann redan på 70-talet när hantverkare inte kunde anställa folk pga för höga kostnader och fackliga anställningskrav. ///Sen Carlie, du kan ha rätt i, på ett sätt, det där med påståendet om att småföretagarna är dagens arbetarklass. På ett annat sätt kan jag se en viss fara. Som företagare bör man åtminstone kunna ekonomi och vi kan redan konstatera att det är mycket lätt att starta ett företag hur som helst idag. S e n , när skadan redan är skedd och Staten och anställda är blåst på miljoner ect, då pumpas det in pengar på att jaga företagsbovarna... /// Sen är det stor skillnad på att vara anställd och egen. Min tid disponerar jag helt själv som egen företagare. Och häri ligger grunden. Tid är pengar - och tvärtom!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?