Valt inlägg:
#2. Ingloz. Vad busig Du verkar ha varit. Visst var man ”listig”. Är ju uppvuxen pålandet så det var fullt liv varje dag. Min lillasyster var nog mer vild än vad jag var. Vi hade byggt kola i trädet i skogen och grannen hade byggt en hos sig. Det brann i deras koja och morsan sade… ”ATT NU JÄKLAR SER NI TILL ATT VARA FÖRSIKTIG MED ”TÄNDSTICKOR….Syrran som då var som hon var, runt – 5 år, måste naturligtvis kolla om våran koja brann lika bra. Det kunde gått illa. Idag skulle nog socialen ha blivit inkopplad och utredning på utredning skulle tillsättas. Då fick man kanske en örfil och utegångsförbud och så var det oftast bra med det och man gjorde inte om det. Konstigare än så var det inte. Jag tror ungar idag har det mycket jobbigare för det ska vara värsta sortens teknikprylar som man ska överglänsa kompisarna med. Råkar de ställa till något får föräldrarna knappt säga till dem utan det är polis och sociala som kopplas in.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?