Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dessutom, utifrån min egen erfarenhet som småbarnsförälder så har jag märkt att barnens beteende gärna speglar ens eget. Det vill säga man kan ofta se ett samband mellan konstiga saker som ens barn gör, och ens egna "egenheter". Om ditt barn tar spelandet på för stort allvar, skulle du eventuellt kunna fundera på om det finns någon vuxen i barnets närhet som lärt barnet att man ska ta misslyckanden på stort allvar. Om en förälder till exempel blir upprörd av att barnet gjort någonting fel, så kanske barnet lär sig att man ska bli upprörd över sina misslyckanden. Sedan tycker jag att det är fel att kategorisera datorspelande i allmänhet som "onyttigt". Att leka är någonting som är livsnödvändigt för alla barn, men om man inte är nöjd med barnets attityd då han eller hon leker, så är ett bra sätt att leka tillsammans med barnet och försöka visa vilken attityd som är rätt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?