Valt inlägg:
#882 Adamo säger: "Jag förbehåller mig rätten att påstå att gud inte finns". För att den meningen - som givetvis vem som helst har rätt att uttala - skall kunna ges någon som helst vettig innebörd så måste Adamo definiera vad han menar med ordet gud. Detta vill eller kan han inte och blir därför själv lika luddig som de religiösa individer han kritiserar. Ateisten är ingenting annat än en troende med speciell profil. Adamo yttrar sig med grandios överlägsenhet om hur oviktiga såväl människor som myror är i Universum. Han känner alltså hela Universum och dess värderingar! Detta är storhetsvansinne. Adamo hamnar- som alla ateister - i en logisk återvändsgränd, vars enda möjliga utväg är att de själva upphöjer sig till den gud som de så kraftfullt förnekar. Adamos gudsbild är kanske en sträng gammal man med skägg som dundrar: Du skall inga andra gudar hava jämte mig! Om det förhåller sig så, då tror inte heller jag på gud.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?