Valt inlägg:
Dag Nilsson. Jag såg en dokumentärfilm för några år sedan som hette "Errors in Buddhism". I den, bortsett från den massiva kritiken mot påstådda feltolkningar inom den religionen, kommer regissörerna till en ganska intressant slutsats: att Buddha egentligen var en profet sänd av Gud. I filmen menade de att Buddha möjligen har blivit missförstådd av det folket som han besökte och som han skulle vägleda till Gud. I Koranen står det att Gud sände profeter till alla civilisationer och stammar. Det talas om minst 40.000 profeter, kanske så mycket som 124.000 profeter som besökt olika civilisationer under åren. Det fick mig att börja fundera på de "gudar" som finns i många kulturer. Då profeter oftast hade gudomliga förmågor, kanske de uppfattades som "gudar", istället för att uppfattas som profeter som av Gud fått extra förmågor. De nordiska asagudarna kan mycket väl vara profeter som feltolkades av våra förfäder. Det är i alla fall en möjlighet. En helt annan aspekt är vad frimurare kan hjälpa oss med, i synnerhet avhoppare. De brukar avslöja saker som annars hålls väldigt hemligt. Men vad vi vet är att det finns människor som försöker ta kontakt med demoner, som rör sig inom andra dimensioner. Gud har förbjudit alla former av kontakt mellan de olika dimensionerna. Men detta hindrar inte även vissa demoner från att ta kontakt med oss människor. Idag tar dessa demoner form av utomjordingar, dvs Hollywoods synsätt på utomjordingar, när de tar kontakt med oss. De är nog förmodligen ändå utomjordingar, då de inom de andra dimensionerna kanske rör sig från andra delar av universum. Men de är varelser som bryter mot en av Guds regler. Det är därför upp till varje enskild individ att försöka avgöra om en besökande profet eller demon kommer till oss med Guds budskap, eller med Satans budskap. Charles Darwin påstås i "The Arrivals" ha fått besök av demoner i syfte att sprida en teori för att urholka Guds budskap. Historien visar att många civilisationer har misslyckats med att urskilja den Rätta vägen från Satans försök att sprida immoralitet. Kanske beror det på avsaknaden av kunskap, eller p.g.a. korruption, densamma som vi ser i dagens stater. Om Sverige idag tillåter genusteori och evolutionsteori är det inte så konstigt att tidigare civilisationer gjorde detsamma. Hur som helst, det ligger i människans natur att kunna begå misstag. Därför är en Islams viktigaste budskap att alltid söka kunskap. Jag har märkt att allt fler människor tar avstånd från religionerna för att på egen hand bilda uppfattning om Gud. Det är ju egentligen inte fel tycker jag. Men man bör vara på sin vakt. Steget till att börja tjäna Satans agenda är inte så långt därifrån. Satan vill ju att folk ska förkasta dessa religioner. Därför finner jag att det är viktigt att stanna kvar och arbeta för att stärka kunskaperna om vår värld.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?