Valt inlägg:
Dag Nilsson. Återigen, livet är ett test, och det handlar om att varje människa på egen hand ska fatta ett beslut. Gud talar om för oss vad vi bör göra, men låter också Satan fresta oss med olika saker, som makt, pengar, osv. Att lämna söndagsskolan ser jag som ett resultat av två saker: 1. förfallet inom Kristendomen, vilket: 2. leder till att folk helt enkelt hoppar av för att söka på annat håll. Många kristna konverterar till Islam. Andra till buddhismen. Vissa fortsätter att tro på Gud, men blir skeptiska till samtliga religioner. De bildar alltså egna uppfattningar. Jag tycker inte att det är fel. Det är inte upp till mig att döma. Som sagt, min plikt som muslim är att besvara frågor som handlar om just Islam. Vad du väljer är upp till dig, och bara dig. Min uppfattning av dina sista rader är att du inte tror på att Gud finns oberoende av oss. Du kanske tror att det är vi som gör Gud, genom att tro på honom. Eller har jag fel? I så fall tycker jag att du har fel, då vetenskapen säger att jorden existerat i 4,6 miljarder år. Vi har existerat bara i en fraktion av den tiden. Dessutom har tusentals profeter med budskap från Gud sänt sina budskap till oss andra. Om Guds existens var beroende av oss, hade dessa profeter inte existerat. Men det gör de.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?