Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vad är det att bli förfärad över? Vissa belönas med paradiset, andra bestraffas i helvetet. Så enkelt är det, men vad som gör saken lite mer komplex är hur vi människor beter oss. Vad vi gör av oss med våra liv. Människans handlande, i gott och ont, har alltid fascinerat många människor. Jag blir alltid förvånad över att vissa blir "förfärade" dock. Alla religioner har grupperingar som var och en skiljer lite från de övriga. Men man är egentligen kristen eller inte, muslim eller inte, etc. Sekter tillhör inte någon religion, utan är så olika från de dominerande religioner att de helt enkelt blir "sekter". Berättelsen om Satan och den "enögde profeten" nämns i alla de tre monoteistiska religionerna. Att denna profetia slår in i Kristendomen betyder att det gör detsamma i Judendomen och Islam, såvida en av de religionerna inte har manipulerats så mycket att det inte blir så. Att Bibeln manipuleras vet alla. Även höga präster medger det. Inte bara det, de talar gott om manipulation av det Nya Testamentet. Detsamma gäller Toran, det Gamla Testamentet. Dock är det så att vissa av Guds ord är kvar i både NT och GT, även när många har tagits bort under åren. Vad gäller berättelsen av antikrist i Bibeln skulle jag säga att den är väldigt korrekt, jämfört med Koranen. Vad kristna dock inte vet är att antikrist infiltrerat deras religion med hjälp av de sekulära tankarna, vilket idag genomsyrar nästan samtliga kristna kyrkor på planeten. När en kyrka börjar exempelvis tala om homoäktenskap och genusteori vet jag att denna styrs av sionismen och Satan. Så enkelt är det. Om det får dig att må bättre, finns det många muslimer som lurats in av de sekulära tankarna. Muslimerna har inte sluppit undan Satans jakt på utplånandet av Gud. Snarare tvärtom. Muslimerna har varit det främsta målet sedan Kristendomen i västvärlden gav vika för sekularismen under industrialismens tidiga år. Det finns kyrkor i Mellanöstern som än idag står kvar tack vare muslimernas kamp mot sionismen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?