Valt inlägg:
Ibrahim, ju mer jag hör dig lägga ut texten om Islam desto mer förfärad blir jag. Vad har du för Gud egentligen? Är det en gammal man med skägg som belönar den ene med himmelrike och straffar den andra med helvetet? --- Jag kan just ingenting om Islam men desto mer om Nya Testamentet samt om de gnostiska evangelierna. Vad får dig att tro att du känner kristendomen? Själv vet jag inte ens vad kristendomen är. Bara i USA finns minst 200 större kristna sekter. Alla har sina egna uttolkningar. Säker finns det över ett tusen större eller medelstora kristna sekter/kyrkor i Världen. Ingen kan vara talesman för dem alla. Sanningen är att ordet kristus betyder olika för varenda människa. Så är det. Och så ska det vara. Allt annat är en auktoritetsbunden tro som stora delar av det kristna Sverige revolterade kraftigt emot under hela 1800-talet. --- Prata gärna om Islam men det blir drygt att höra dig lägga ut texten om hur satan infiltrerat en kristendom som du inte tycks veta mycket om. Jesus själv profeterade att satan skulle komma att göra just det du påstår att satan gör. Hur kan det tala emot den kristna läran att dess profetior slår in?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?