Valt inlägg:
Pia I #842. Om du syftar på korrupta ledare när du talar om dekadens, så håller jag med. Men det finns ingen dekadens inom Islam. Dekadens är ett resultat av moralisk förfall, vilket västvärlden förknippas med idag. Islam har inte förfallit, snarare har en enstaka muslimer låtit sig mutas av Satans undersåtar, med pengar, makt och även kvinnor. Problemet med Kristendomens fall är just vad du skriver "Gud är kärlek". Definitivt, Gud älskar oss troende verkligen. Med Gud benådar inte alla brott. En hel del brott kommer att bestraffas. Hur mycket, och vilken omfattning vet bara Gud själv. Du verkar ha för dig att många muslimer går runt och skräms hela tiden. Du har en fel uppfattning. I Islam tror man på att man faktiskt kan bestraffas, och att profeten Jesus frid vare med honom inte kommer att "förlåta alla brott". Min fråga är; vad är syftet med helvetet om ingen hamnar där? Svaret är snarare att många kommer att hamna där, vilket är just därför helvetet existerar, och risken för att hamna där vilket som måste uppmärksammas. I Koranen står det att Gud är barmhärtig och är förlåtande, men också att Han inte älskar de som begår fel och att Han kommer att bestraffa de för sina brott. Så... nu tycker någon här att muslimer måste ignorera verkligheten för att inte verka vara så "våldsamma". Jag undrar över en sak. Vilka anser du "utnyttjar" Islam?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?