Valt inlägg:
Inger Olsson #840. Främst är jag förmodligen för ung för att bilda en egen uppfattning om Jan Myrdal. Han var ju mest aktiv på 60-, och 70-talet om jag inte misstar mig. En till sak är att jag inte identifierar mig med vänstern, eller något i överhuvudtaget som följer den politiska skalan vänster-höger. Detta förklarar jag i mer detalj i min artikel som jag länkade till igår. Jag är inte intresserad av att leda någon religiös revolution. Jag tar min uppgift i Islam att svara på frågar som handlar om just Islam. Som muslim, särskilt i dessa dagar, måste man berätta sanningen om sin tro. Ställer någon frågor, så svarar man. Sprider någon lögner, bemöter man de. Det är vad jag gör. Svenskar är i allmänhet inte religiösa, vilket gör det relativt meninglöst att försöka få igång en religiös revolution. Dessutom har svenskar, och andra västerlänningar, i 30 år hört felaktiga rykten om vad som pågår i Iran. Detta gör de väldigt paranoida. Ayatollah Khomenei lyckades sätta stopp för sionisternas utplåning av Islam. Tack vare honom finns det idag uppskattningsvis 50 miljoner muslimer som är redo att slå ner sionismen och dess undersåtar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?