Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ibrahim #741 Jag kan ju din retorik vid dehär laget så då du säger citat//vi muslimer har aldrig krävt stöd i någon form. Det enda vi vill är att ni lämnar oss i fred.//sc. så menar du dej redan ha separerat alla muslimer som går på soc och uppbär understöd för än det ena och än det andra från de "riktiga muslimerna" det vill säga de som inte blivit uppköpta av sionismen. Och dedär med att lämna er i fred är ju intressant. Vadå lämna er i fred? Det är väl vad både folk och myndigheter gjort - åtminstone här i landet. Det är ju först nu på senare tid då det börjar gå upp för folk att det inte håller då det uppstått en del problem med den sortens invandringspolitik - och det därför uppstått avarter som uppammar till föreställningar av typen "min religion ger mej rätt att bete mej mot de otrogna som dom förtjänar" och detta i ett land som månat om religionsfrihet och "multi kulti" - något som garanterar folk att få utöva sina egenheter bäst dom behagar, men ändå förväntas vis lite motsvarande hänsyn för andra. Synd att inte folk förstår att det inte gäller att använda sin religion som snyftalibi och "tycksyndommej" sundromet - "jagärjudeellermuslim". Uttalanden som att "den islamska invandringen fördummar folket" som hörts både här i landet och nere i europa kan hänga samman med att det kommit folk med muslimsk grunduppfattning som ännu efter åtskilliga år inte ens hjälpligt kan göra sej förstådda på det lands språk där dom bor eller gör det så dåligt att dom behöver tolk då dom går till soc för att söka understöd - och då talar jag om en daglig verksamhet på det svenska socialkontoren där tolkarna i dag kostar skattebetalarna oerhörda summor - det sorgliga med den verksamheten är att inte ens en del tolkar kan svenska och översätter så godtyckligt att missförstånd uppstår. Nu lastar jag inte alla muslimer för jag känner några som lärt sej svenska tämligen hyggligt och på senare tid har man i media försökt fokusera på invandrarungdomar med perfekt språkligt gehör där det knappt går att uppfatta minsta ton av främlingsdialekt - vissa av dessa har förvisso varit kristna syrianer, men långt ifrån alla - men som sagt - långt ifrån alla andra generationens invandrare har tagit till sej språket på ett sätt som inte avslöjar deras kulturella bakgrund efter två stavelser - rätt förståeligt att inte dom får något jobb även om det är just det dom verkligen skulle behöva.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?