Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#653 Bizon, för att du skall kunna uttala dig om hur begränsat vårt tänkande är så måste du själv vara den som tänker mest obegränsat av alla människor på Jorden. Det kan finnas människor om vilka man inte har en aning och inte heller kan ha det därför att man själv är för begränsad. --- #630 Jag ser det inte som meningsfullt att försöka bedöma om livet är ofelbart eller ej. Det som ser ut som evolutiva återvändsgränder kan ändå ha banat väg för det som kommer istället. --- Människan delar stora delar av genomet med så gott som alla livsformer på Jorden. Vi är komna ur samma hav av liv som allt annat. Jag kan tänka mig att livet förbereder ett evolutivt språng och att däggdjuret människan har en viktig roll i detta. Terminologi att uttrycka detta med att inte lätt att finna. Det kan bli lika berättelsen om Noaks ark. Innan floden kom var han klassad som en idiot. --- Alla som satsar sina liv på materiell rikedom kommer att erfara en allt större tomhet i sina liv. Det raseri som följer av tomhetens vanmakt leder till ökad skräck hos allt fler. Pressade av de girigastes försök att ta allt från alla kommer många att inse att det verkliga livsvärdet bara kan nås genom vårt eget hjärta. Alltså via känslorna och inte genom intellektet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?