Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Adamo. Har du hört talas om Thomas av Aqiunos? Han var en av de första européerna som verkligen studerade Islam. Han är en av renässansens fäder. Faktiskt, det programmet Janne B nämnde diskuterar faktiskt hur viktigt Islam var för den europeiska renässansen. Att Europa var kristet underlättade för muslimerna att sprida sina tankar till européerna. Alla länder har rätt att välja egna straffskalor. I många muslimska länder är amputering en straffmetod, i vissa stening, i andra gäller typiska västerländska straffmetoder efter andra världskrigets period. Det finns fortfarande ett fåtal relativt sekulära muslimska länder. Jag tycker att alla människor har rätt att ta del av det demokratiska systemet. Om muslimer utgör 5 av Sveriges befolkning, ska de ha rätt till samma mängd resurser uttryckt i procent. Jag vill gärna se ett muslimskt parti som arbetar för muslimers rättigheter, då de redan etablerade partierna inte vill ta sig an den uppgiften. Du verkar fortfarande ignorera att muslimer faktiskt utgör en femtedel av jordens befolkning. Muslimer är faktiskt alldeles för få i Sverige. Det spelar egentligen ingen roll för mig, men för dig verkar det göra det...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?