Valt inlägg:
#624 Bizon, jag menar att parasiter kommer utifrån i förhållande till den kropp de parasiterar på. Ur Jorden synvinkel kan parasiter inte finnas. Ur en darwinistisk synvinkel tvingar parasiter fram ett immunförsvar som kan visa sig nödvändigt längre fram. Även psykiska parasiter finns och för dessa bör man försöka mejsla fram ett psykiskt immunförsvar. --- Kronan på verket är vi naturligtvis inte. Men icke desto mindre mycket viktiga. Evolutionen vill oss, därför finns vi. De som predikar viljans frihet hamnar förr eller senare i en position där de anser sig ha skapat sig själva. Dvs det blir Gud Fader av dem allihopa med åtföljande kamp om att bli den ende. Det första budet lockar! --- Vi är inte många Bizon, som har genomskådat illusionen om den fria viljan och jag blir lika glad varje gång jag stöter på någon. Härligt att vi är överens i denna helt avgörande fråga. Nu kan resten bara handla om otydlighet och missförstånd.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?