Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#619 Bizon, en parasit kommer väl per definition utifrån. Det gör inte människan. Vi är evolutivt framavlade av Jorden därför att Jorden vill oss. Att vi skulle ha en fri vilja, vilket är grundbulten i nyliberalismen, är en otroligt ologisk inbillning. Jag blev svårt misshandlad - framförallt psykiskt - från nyfödd och genom alla de oändligt långa förskoleåren. Sviter av detta kom att styra mitt liv. Den som påstår att jag hela tiden hade en fri vilja måste vara helt okunnig i skräckens psykologi. --- Jag tror att ägandet av land får oss att tappa kontakten med livet inom oss. Vi blir materiellt fixerade på ett sätt som gör oss till djävlar. Jord blir viktigare är Jorden. Materia viktigare är liv. --- Det evolutiva språnget från omedvetet liv till medvetet liv försätter oss människor i en otroligt svår situation. Det är därför vi beter oss så skrämmande. Vi är helt enkelt rädda för själva existensen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?