Valt inlägg:
Jakob #569. Vad menar du med "hjärnspöke"? Religion är tro. Tro är övertygelse. Att vara övertygad är inte att kräva bevis för det man tror på. Det är ju exakt vad testet är, att kunna tro på Gud utan att kräva bevis på Hans existens. Visst kan det te sig vara konstigt, men det är vad Gud kräver av oss - att tro på Honom utan att vara helt säkra på Hans existens. Religion består också av lagar som reglerar hur man ska leva. En värld utan lagar är en värld av anarki, och anarki är precis motsatsen till civilisation. Det är just därför vi har lagar även här i Sverige. Adamo #570 & #572. Jag tycker att alla religioner har rätt att existera, så länge folk vill följa dessa religioner. Jag kan på sätt och vis också acceptera att vissa dyrkar Satan. Men att påtvinga en hel värld satanism, eller något annat, är jag emot. Jag har bott i Sverige i hela mitt liv, och trots att Sveriges lagar till 90 består av sharia lagarna tycker jag att muslimer visst kan leva i länder där sharia lagarna inte finns. Då är muslimer gäster som måste uppföra sig på ett respektabelt sätt, för det är deras uppgift att representera Islam. Islam betyder exakt underkastelse. Underkastelse inför den Allsmäktige, Skaparen, Allah. Det är vad vår Skapare kräver av oss alla. Men Islam handlar inte om underkastelse inför en ideologi, inför en idol mänsklig ledare eller inför en livsstil som ej går ihop med Islam. Att underkasta sig Allah är att ta sig uppgiften att vara en god muslim, en muslim som respekterar sina föräldrar, syskon, grannar, vänner och på sätt och vis även fiender. En god muslim har inte bara rättigheter, utan även plikter, att be till Allah, att fasta, att hjälpa de behövande och slåss mot ockupanter. Det är därför det externa Jihad är en plikt. Det finns ibland undantag som ger en rätt att låta bli att kriga. Men om en fiende väljer att ta ens hem och förmögenheter, och skada ens familj, är man förpliktigad att slåss. Inte bara berättigad. Islam innebär underkastelse inför Gud, men även en livsstil som garanterar ett bra liv i denna temporära värld. Även i svåra tider. Bizon #571. Jag är diplomatisk enbart med de som förtjänar, och klarar av, det. Sionister är inte diplomatiska då de alltid strävar efter kontroll. De startade båda världskrigen och har genomfört kanske mer än 100.000 terrordåd, statskupper, rån etc under de senaste 100 åren, bara för att tvinga mänskligheten under Satans styre. De eftersträvar en värld där alla människor har glömt bort Gud och Hans budskap. En sådan värld vill jag inte leva i, och jag vet redan att sionister inte vill kompromissa. Så, antingen dödar jag de bokstavligen eller helt enkelt hånar de på nätet. Eftersom jag bor i Sverige och inte i Palestina är det olämpligt att döda sionister, trots att det pågår ett mindre Jihad det externa Jihad.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?