Valt inlägg:
Ibrahim - jag förundras verkligen över din uppfattning om vad gud är för en kuf som hittat på så mycket sinnessvaga tester åt sin mänsklighet. Samtidigt förvånar mej din inställning att religion är en ytlig företeelse då det mesta i ditt tidigare resonemang har religiös anknytning. Att israel-palestina konflikten inte enbart är religiös, eller snarare minst av allt har väl framgått med all önskvärd tydlighet i den och de tidigare debatterna i ämnet. Citat77Som tur är har Gud sänt ner många sändebud som gör det lite lättare för oss.//sc. Nu Ibrahim fick du mej faktiskt att småle lite - vad menar du med att dessa sändebud gjort det lättare för oss? Jag tycker snarare att dessa profeter ställt till ett riktigt litet helvete. #217 Ja om du vill kalla ett 60-årigt lidande för framgångsrikt så får det ju stå för dej - vi får väl se om den israeliska blundern med Ship to Gaza kan förändra något i den allmäna opinionen som kan påverka de nya förhandlingarna i usa. Citerar dej//Sanningen är att många palestinier tillhör det riktiga judiska folket som flydde forna Egypten. Det är avkomman till de riktiga judarna som idag är fängslade i Gaza-remsan och på Västbanken. De straffas för att de konverterade till Islam. Det är så sionister fungerar.//sc. Bra Ib, äntligen börjar du förstå lite av det jag försökt upplysa dej om. Det omvända vore ju annars en direkt konseklens av att det är samma gud vi snackar om - om nu denne gjort utfästelser att ge en viss landbit till vissa favoriter av sin skapelse så borde det leda till att andra som skattar densamme gud så högt att dom är beredda att följa denne guds minsta vink helt självmant skulle kliva år sidan och lämna landet till de utvalda i enlighet med gudens tidigare löften. Men tycker du inte Ibrahim att denna syskonträta har tagit sej helt galna proportioner? Och allt för att svartsjukan kommit att bli ett så extremt utmärkande drag i den judisktkristnamuslimska religionsuppfattningen - och frågan är om inte även detta att under så lång tid ha umgåtts med denna typ av fundamentalt livsfientliga religiösa föreställningar om en gud som ständigt är inblandad i diverse intriger och sak kasta ut den ena eller den andra och mot allt vett favoriserar en framför en annan av sina barn även skruvat mentaliteten ganska allvarligt hos dagens avkomma till de "riktiga" judarna tillika med de oriktiga? Nu kanske du börjar förstå varför jag förordar att vi som mänsklighet betraktad måste lämna dessa amsagor då de har tendens att förvrida huvudet även på en och annan ganska sansad person.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?