Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Angående de senare inläggen. Många har frågat mig varför grisar finns när det samtidigt är förbjudet att äta fläskkött. Mitt svar är alltid detsamma; Gud har gjort våra liv till ett test, och vad är syftet med ett test om det inte spelar roll hur bra man gör ifrån sig?.. Jag vet att det finns de som har svårt att acceptera att deras liv är så. Kanske för att de sedan barnsben haft helt andra uppfattningar om livet. Det är just därför jag är för religiösa friskolor och intensiva religionskurser i vanliga, kommunala skolor. Många människor får ju plötsligt för sig att paradiset borde vara här på jorden. De beter sig som om de själva vore Allsmäktiga. Sanningen är att inte ens den mest intelligenta människan kan förstå Gud fullt ut, så vi får acceptera att det är så det är. Som tur är har Gud sänt ner många sändebud som gör det lite lättare för oss. Signaturen Bizon verkar ha för sig att endast religiösa människor dödar sig själva. Det finner jag humoristiskt, eftersom de mest icke-religiösa typerna ser naturen som just naturellt, och i naturen dödar djuren varandra där med. Det som skiljer människan från djuren är för att djuren dödar instinktivt, medan människor gör det för att de tror på något. Det kan vara en religion eller en politisk ideologi. Även där finns det skillnader. Ideologier är baserade på mänskligt tänkande, medan religioner är baserade på Guds lagar, tolkade av människor. Hur som helst, det vore väldigt dumt att utgå ifrån att Palestina-Israel konflikten är en religiös konflikt. Studerar man sionismens och frimurarnas intresse av Jerusalem, inser man att konflikten är mycket djupare än så.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?