Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Och burkadebatten rasar vidare - flera gånger om dan luftas denna fråga - Ring P1 som ibland har en och annan inringare som verkligen har något att dela med sej av har nu närmast en drive i ämnet. Det lustigaste men också ganska sorgligt var i dag då en nickjabbärande konverterad muslim menad att det lidande och spått och spe hon tvingade sej själv att utstå genom att bära detta klädesplagg stärkte hennes tro. Själv skulle jag nog bli mer stärkt i min övertygelse att människan i "gemen" också är det. -------------- nedan en liten text jag skrev för nått år sedan.------------ Löja & snikabb - apropå den senaste debatten om slöjeländet. Slöja och nickabb ska det förståss vara - men löjligt är det att inte kvinnor ska få eller våga visa sej så som dom är för en eventuell gud och andra människor. Sniket är det också av de manliga strukturer som vill stänga in kvinnlig skönhet, och stuka hennes självkänsla, möjlighet att få välja själv om hon vill se världen genom religionen slöja eller om hon vill låta vinden leka i sitt hår. ----------- Vad är det männen i dessa infama slöjkulturer är så rädda för? Kan det vara att dom inför världens ögon bredvid sin obeslöjade kvinna skulle väcka frågor - varför en så vacker kvinna inte fått en bättre man. ------- Eller kan det vara självkänslan hos en vacker kvinna som hotar hans manliga suveränitet? För man kan ju undra vilken man kan tävla mot en vacker kvinnas fria självsvåld - utan varken lock och pock eller hot om helvetets fasor och en vredgad gud? ---------- Kan det vara insikten om kvinnans sexuella natur och hennes omåttliga hängivenheta lust som kan sluka så oändligt mycket mer av den kära lekens lycka än en enda man kan ge? - är det hans rädsla för nederlag som manar honom att med alla medel tillintetgöra kvinnors rätt att leva kvinnors liv ett liv långt utanför den manliga kontrollen, eller vad? Oavsett vad manar jag den manliga fåfängan att skaffa sej eget mod utan att förtrycka kvinnors rätt att leva hela - enda vägen till att själva kunna leva som vi faktiskt är... --------------------------------------- En liten brasklapp är väl på sin plats här för att inte dra igång något antifeministprocess - vi kan även vända på begreppet - det könsspecifika förtryck som drabbar mannen förminskar även kvinnans möjlighet att leva bejakad hel - det liksom hänger samman på nått vis ;- Jämlikhet ens andra lag! Den första ska jag fundera lite till på.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?