Valt inlägg:
Jocke - jo FN är säkert ett bra forum om det kan inspirera och ge stöd till förlikning och försoningsarbetet på mer folklig nivå. Att inte ågra vidare aktioner förekommit handlar nog mest om att var sak har sin tid - det har tjänat sitt syfte - nu känner vi islams sämre sidor bättre. Det är inte de fagra orden som räknas utan de verkliga handlingarna. -------- Citat Ib#206//Jag tycker att det är en skandal att du jämför Islam med sionism.//sc. Må så vara att du har din syn på satansdyrkare och sionister, men tar vi en liten titt på den historia vi har tillgång till genom bibels fem moseböcker toran så framträder en annan bild än den du kanske helst vill se. Jämför uppgifterna där med det som sedan hänt och andemeningen i guds löfte till Abraham så kanske även du ser saken i ett annat ljus. För det tror jag du kan hålla med om att i enlighet med judisk tro varur de islamistiska föreställningarna hämtat sin inspiration så menar gud med sitt löfte om en plats för jordens alla folk - Abrahams barn - Kanans land som i praktiken var för litet för hans avkomma redan efter en ganska kort tid vilket i sin tur innebar att dessa spreds ut över världen och därför rimligen måste inbegripa hela jorden. Nu är ju detta bara myter, men även som sådana har dom relevans som betydelsebärare för bokstavstroende uttolkare av dessa skrifter som skapats av samma skäl som andra regler för samhällsbygge och uppmålande av storhet och inte minst föreställningen om att ha sin gud i ryggen. Personligen ser jag inget skandalöst i det - det är ju ungefär så människan är...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?