Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nej Jocke jag har inte givit din artikel någon tid ännu, men jag tänkte på den då jag var ute och plockade svamp som nu är rensad och anrättad. Fint i skogen i svamp och lingontider - även björnbären börjar mogna. Nej jag tror inte på någon allmän konfrontationspolitik av typ ett ständigt bombardemang av upprörande kreationer, men likväl som ena sidan avkräver den andra respekt för sin egenart så bör ju det omvända tolereras. Att sidorna sedan kritiserar varandra och även driver lite med varandras tokigheter borde inte få så vansinniga konsekvenser som att folk tar livet av varandra,,, i det fallet anser jag det är något direkt fel någonstans. I Gyllandspostens fall var det danska muslimer som tog med sej teckningarna i akt och mening att uppvigla massorna - troligen inte med några som helst fromma syften. Om vi utgår från att Wilks visste vad han sysslade med ville han antagligen använda sej själv som måltavla för den enligt mitt tycke sjuka muslimska reaktionen att vilja döda någon för att ha avbildat en så kallad profet som rondellhund. Vad säger detta? Jo att dessa muslimska religionsutövare som i akt och mening allvarligt ger sej i kast med projektet att ta livet av en människa av en sådan orsak och försvarar detta med sin religion visar att dom själva har mer än en skruv lös samt att en religion som kan tolkas på ett sådant vis är en definitiv fara för hela mänskligheten då den faktiskt är både expansiv och statsbärande och till stor del bygger på förtryck och underkastelse. Jag har som tidigare nämnts inte några problem med mina muslimska vänners religion eller deras hållning till mina kritiska synpunkter på viss del av den muslimska praktiken - snarare är det så att vi är tämligen överens. Dock visar verkligheten att det både i islam och kristenheten finns alltför många fanatiker och dom finns det verkligen orsak att hålla så kort som möjligt. Jag skulle i det fallet vilja se mer utvecklat samarbete över religionsgränserna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?