Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Citat Ib #188//Jag tror att du har fel om att etablissemanget försöker "undvika" friktion med den muslimska befolkningen i Sverige. Jag tror att det är EXAKT vad de håller på med.// - //Det är brottsligheten som skapar sprickor i samhället, mellan invandrarna själva och mellan de invandrade och de infödda// - //Jag tror inte att det finns en konflikt mellan de religiösa grupperna i Sverige. Sionisterna försöker dock//sc. Jag kan ha fel, men är det inte lite motsättningar mellan diverse meningar i ditt senaste inlägg? Apropå din fråga om den mänskliga relationen till en inbillad gud och den alltmer insiktsfulla människans opposition mot gamla galet förlegade föreställningar kring den gudsbild som förhärligar våld mellan människor och att döda i denne guds namn mm. citerar jag dej//Jag vet inte hur du reflekterar kring Gud och "oppositionen". Du verkar ha för dig att Gudstro försvagar människans förmåga att skapa egen tillvaro, men jag tror snarare att religionsfobin här hemma har försvagat människans förmåga att relatera religion med kultur och vetenskap.//sc. Ja du sätter fingret på en av kärnpunkterna i mitt resonemang. Tar vi till exempel kristna fundamentalister som förnekar evolutionen så ligger det mycket i din reflektion - tar vi diverse muslimska falanger som förbjuder konsten att avbilda skapelsen, människan, Muhammed och att skapa rondellhundar så anser jag att dom är väl så dåliga skapare som den gud dom i sitt värv sätter sej upp emot genom att försöka göra en höna av ett dun. - Men hallå! Lite humor måste man få ha även som människa och ärligt talat Muhammed och den islamistiska saken har skadats mer av reaktionen inom muslimska kretsar på att Muhammed fått stå hund på en hedersplats i trafiken, navet i den västerländska ekonomin och god organisatorisk förmåga, ett föredöme för resten av världen :- Själv skulle jag inte ha så mycket emot att avbildas som ett litet utrop i händelsernas centrum så där en 1600 år efter min död - uppriktigt sagt så tror jag mej i det fallet ha fått annat att tänka på om nu något över huvud taget. Och nej jag har inte ignorerat Boeings lilla trick, men jag vet för lite för att yttra mej. Samma sak med dom där jättelika människokropparna du nämnde - vad är det och när?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?