Valt inlägg:
Under början av renässansen var det många européer som studerade i den muslimska världen. Ett exempel är Thomas av Aquinos, som skrev mycket om Islam och vetenskap. Många muslimska länder upplever idag sanktioner. Irans energisektor är bojkottad av väst. Dessutom har du fullständigt ignorerat Boeings lilla trick. Jag vet inte hur du reflekterar kring Gud och "oppositionen". Du verkar ha för dig att Gudstro försvagar människans förmåga att skapa egen tillvaro, men jag tror snarare att religionsfobin här hemma har försvagat människans förmåga att relatera religion med kultur och vetenskap. Kategoriseringshysterin är en skapelse av sionismen med syfte att skapa "Fitna" i världen; därav "Divide and Conquer". Vad gäller Förintelseförnekare verkar det vara konstigt att andra "förnekare" slipper undan. Dessutom kommer det alltid fram personer med "nya bevis" om andra världskriget, men dessa "bevis" hanteras inte på ett vetenskapligt sätt. Det är ju exakt som med fynden av jättelika människokroppar. Evolutionister vägrar att ta en titt på de nya bevisen, då de skadar evolutionsteorin så fundamentalt. Samma gäller miljödebatten där nya bevis på koldioxidens effekter ignoreras, även så tydligt från FN:s håll. Det går inte att förneka att judar föll offer för en hänsynslös mordkampanj under andra världskriget, men det finns faktiskt bevis på att sionister och nazister samarbetade mellan 1933 och 1941. Detta vill historiker dock inte hantera då det stör hela indoktrineringskampanjen, som nu pågått i dryga 6 årtionden. Att ta upp dessa känsliga frågor kan resultera i fängelsestraff och det är skrämmande att det är så i ett "demokratiskt" land. Än mer förvånande är att det är helt okej att göra känsliga rondellhundar som förargar hundratusentals svenska medborgare. Men att delta i manifestationer mot den Islamiska republiken för att den vill behålla sin nationella suveränitet att utdela straff till kriminella är inte bara okej, den svenska regeringen uppmuntrar oss alla att demonstrera mot ett land som ligger mer än 3.000 km bort, och därför inte utgör ett hot mot oss. Jag tror att du har fel om att etablissemanget försöker "undvika" friktion med den muslimska befolkningen i Sverige. Jag tror att det är EXAKT vad de håller på med. Jag antar annars att jag är väldigt nationalistisk av mig, vilket också är impopulärt här. Det beror nog mest på den libanesiska kampen mot sionistisk och imperialistisk ockupation, då jag också har en libanesisk identitet. Jag tror att många invandrare är bra på att komma in i näringslivet. Men många av de föredrar att fortsätta bo i förorten då de växt upp där, och för att deras vänner och släktingar bor där. Jag själv föddes här i Sverige i Kramfors och bosatte mig i Stockholm med föräldrarna vid 3 årsåldern. Jag tycker att stämningen mellan de olika orterna, där gränserna går, är ganska bra. Men den höga arbetslösheten tvingar många unga människor till brottslighet, då status måste köpas med stulna gods och pengar. Det är brottsligheten som skapar sprickor i samhället, mellan invandrarna själva och mellan de invandrade och de infödda. Numera bor det också många infödda svenskar i orter som Rinkeby och Tensta, så gränserna suddas ut ytterligare. Jag tror inte att det finns en konflikt mellan de religiösa grupperna i Sverige. Sionisterna försöker dock...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?