Valt inlägg:
Forts. #185 Beträffande Ahmed Rami och hans tämligen produktiva verksamhet så prövades en del av hans uttalanden i svensk domstol och han befanns med rätt eller orätt till "hets mot folkgrupp" - kommer du ihåg vilket av alla hans kontroversiella uttalanden han fälldes på? Han förnekade bland annat förintelsen och gör väl fortfarande kan jag tro - det finns ju några förintelseförnekare till - själv hör jag inte till dessa för jag kan mycket väl tänka mej att sådana grymheter kan ha förekommit. Jag var ju knappt född så från mej kan du bara få andrahandsuppgifter. Många som förnekar dylika händelser gör det nog bara för att dom inte kan eller vill föreställa sej att människor kan vara så organiserat grymma eller rent psykopatiskt okänsliga samt så ryggradslöst fega att deras rädsla för skråmor på det egna skinnet gör dom till blinda och döva hantlangare, men tyvärr det är nog dessvärre den fula sanningen. Att Ramis israelkritik i övrigt knappast kan ha fallit i god jord i sverige på den tiden var nog mest en fråga om dålig tajming - i dag tror jag den kritiken i större utsträckning skulle passera med hänvisning till senare erfarenheter. Man kan ju undra hur justitiekanslern resonerade då så tunga namn som Jan Hjärpe och Guijo stälde sej på Ramis sida. Att JK däremot skulle vara inblandad i någon sorts hämnd för israelfientliga uttalanden tror jag nog man kan avskriva. Jag har öppet kritiserat israel i mer än trettiofem år vid dehär laget och har inte blivit utsatt för någon hämnd från det hållet - det är ju trots allt skillnad på antisemitism och kritik mot en stats orättfärdiga handlande mot människor. Några av mina flickvänner har varit judiskfödda och ingen av dessa har haft något att invända mot den kritiken - det är mer än en människa med judisk bakgrund som skäms över staten israels agerande. Eftersom jag även hyser en del antinationalistiska tankegångar kan man nog räkna ut att jag inte precis är någon sionist heller :- detta av samma skäl som jag inte tror att en knippa stolliga religioner kommer att annat än förvärra mänsklighetens problem med sej själv... Därför kan du säkert räkna ut att du inte ska ta min aversion mot islamism som personligt riktad varken mot den eller dej. Att yttrandefriheten i sverige för närvarande blivit rymligare för kritik mot staten israel, men kanske aningen något känsligare för kritik mot muslimer kan möjligen ha att göra med att minoriteten muslimer vuxit till sej i landet och att man är rädd för oroligheter av etnoreligiös karaktär - det ligger farligt nära då grupper ställs mot grupper i samhället - och då handlar det inte så mycket om Svenson som i princip ger fan i allt om han bara får pyssla med sitt, påta i den lilla villa- eller radhus-trädgården eller åka till sommarstugan och/eller solsemestern och att samhället tar hand om hans åldrande föräldrar så han/hon slipper drass med dåligt samvete. Nej det som oroar en del är att de motsatta etnoreligiösa grupper som tillsammans bildar den där odefinierade förortsunderklassen som inte kan eller vill komma in i samhället sinsemellan ska börja puckla på varandra - alltså diverse uppgörelser mellan muslimska varianter av samma typ som i irak och afghanistan. Eller mellan muslimska och kristna block i förortsdjungelns getton. Det är ju inget man önskar sej precis men något vi troligen får se mer av om vi inte tar hand om folk på ett mer ändamålsenligt sätt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?