Valt inlägg:
Ja Ib, jag sticker inte under solen med att det finns brister i den västerländska så kallade demokratin lika lite som jag även kan påpeka en hel del bra saker med den demokratiska processen vilken möjliggör det offentliga samtal som bland andra du och jag nu för. Så länge detta kan pågå med respekt mellan debattörerna utan inblandning från åsiktspoliser som med våld och frihetsberövanden tystar oppositionella upplever jag demokratin som att föredra framför regimer som av rädsla för att förlora den gudagivna makten mördar, lemlästar och fängslar de som dristar sej till att ha invändningar mot detta gudagivna styre. Vad tror du att det är för allsmäktig gud som räds lite opposition - i sin allsmäktighet sunde ju denne bara helt sonika uppenbara den allenarådande sanningen om nu denne gud och dennes representanter sitter inne med den. Nej Ibrahim - den iranska regimen imponerar inte i särskilt många avseenden, faktiskt inte du heller som har så svårt att se att de jordiska förehavandena som människor har för sej inte är annat än mänskliga även om vissa människor fått för sej att deras åtgärder sanktionerats av en gud. Intressant detta att du tillskriver "frimurarna" en så fantastisk makt att dom i stort sett styrt hela den mänskliga historien sedan deras bildande - är inte det ett oerhört högt betyg åt vanliga människor? Betänk också att dessa frimurare gjort det sedan ettusensexhundra år - enligt dej mot den sannaste av religioner förkunnad och bildad av en guds profet - och förvänt huvudet på dess anhängare så till den milda grad att dom tar livet av varandra. Inte för att jag tycker det är bra, men håll med om att det är skickligt, och att dessutom verka så effektivt inom det enda landet på jorden i dag som om jag tolkar dej rätt - direkt styrs av denne guds representanter understödda av denne guds allsmäktighet - så effektiva är alltså dessa frimurare att dom får människor att till och med gå i döden i sin oppositionella kamp mot denna gudagivna religions politik och orättfärdiga hantering av människor. Enligt dej är dessa oppositionella bara vilseförda huliganer och terrorister, men du har vilseförts i per din definition "det mest rättfärdiga landet på jorden" - är det inte något i ditt resonemang som du så att säga har förbisett? Forts.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?