Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tj #175 Ja intressant kan man nog påstå - men att inte åtminstone två sidor uppmärksammats i den svenska debatten hur islam verkar i sin samtid kan jag inte hålla med bloggarna om. Jag tycker att man i den politiskt korrekta mediabilden pekar på att de som utnämns till "terrorister" bara är en del av en betydligt större del. Däremot tycker jag debatten och media missar att beskriva bilden korrekt vad de så kallade terroristerna faktiskt bekämpar - visserligen är det lite olika där också, men vi hade en gång en kille här i landet som av vissa kallades upprorsmakare terrorist var vär knappast uppfunnet då - I dag räknas han till det här landets grundare,,, tror han hette Eriksson men går allmänt under namnet Gustav Wasa i dag. Han å sin sida skulle ha kallat en och annan annan nisse ur de småländska skogarna för "terrorist" nämligen då Nils Dacke som Gustav fick bukt med tack vare samarbete med tyska knektar - tyskarna såg säkert det som en gynnsam investering att få danskarna ur sverige så att tysklands ekonomiska zoon bättre kunde fredas och utvecklas - kokar man ner denna soppa till en gemensam nämnare så handlar det mesta om makten att exploatera - samma sak som hänt i den så kallade tredje världen iom kolonisationen - att seda folk emellanåt försöker befria sej är en naturnödvändighet även om man då riskerar att terroriststämplas. Att sedan kolonialmakterna helt slagit all tidigare struktur sönder och samman gör ju inte saken lättare precis...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?